Friday 6 May 2011

Aku mahu menulis

Menjadi seorang penulis, sangatlah bagus. Aku mula bertatih untuk menulis apa yang kurasakan sangat bernilai untuk diri sendiri yang patut ku kongsikan di alam maya ini. Dengan menulis dan menyebarkannya, zaman Gelap Eropah bertukar kepada zaman kebangkitan, dan juga dengan menulis jugalah asbab kepada kebangkitan rakyat Iran dalam revolusi Iran..Jadi aku mahu belajar menulis, entah-entah ada peluang untuk menyumbang pada kebangkitan Islam pada masa depan.

sebelum ini aku sudah mepunyai blog sendiri. tetapi jarang di update. Puncanya dua; tiada masa atau aku takut menulis kerana kata-kata ramai orang "buat ape tulis blog kalau sekadar bercerita tentang diri sendiri?". Kini aku boleh menjawab: : setiap orang ada kelebihan masing-masing. jika tak mampu berfalsafah, boleh juga bercerita, selagi cerita itu bermanfaat dan juga ikhlas untuk dikongsikan". Al-Quran juga memasukkan pelbagai unsur dan pendekatan sebagai peringatan kepada manusia, dan salah satunya adalah CERITA! Jadi, buat ape pun boleh kan? =)


No comments:

Post a Comment